01 Aprilie 2015 Vizualizări: 846
Bisericile din Moldova, tot mai prezente pe Internet. Atrag enoriaşii pe Facebook, Odnoklassniki, Twitter şi chiar Instagram/ FOTO
Bisericile și preoții din Republica Moldova folosesc Internetul nu doar ca spațiu de promovare a creștinismului, dar și de a atragere a noilor enoriași. Mai multe biserici și mănăstiri din țară dețin site-uri actualizare la zi dar și conturi și grupuri active pe rețelele de socializare, prin care, spun preoții, mențin legătura dintre biserică și creștini.
Biserica din Ghidighici e una dintre bisericile care promovează ortodoxia dincolo de pereții bisericii. Preotul Maxim Melinti este activ pe blogul său personal, dar și administrează site-ul bisericii din Ghidighici și ține la curent enoriașii cu tot ce se întâmplă la biserică, dar și ortodoxie, în general.
Preotul Maxim Melinti a povestit pentru Moldova.ORG că Internetul este un spațiu prielnic pentru „PR-ul creștinesc”. „În cadrul slujbelor nu avem timp suficient pentru a discuta pe îndelete, în schimb, spațiul virtual ne oferă suficient timp și spațiu. Pe Internet avem posibilitatea să descoperim păreri de orice formă. E foarte important ca biserica să cunoască opiniile oamenilor, ce cred ei despre credință, religie, biserică. Și primim, de obicei, feedback nu doar din partea creștinilor ortodoxi, dar și din partea persoanelor care împărtășesc alte confesiuni. Internetul este un spațiu perfect pentru a-l mărturisi pe Hristos”, spune Maxim Melinti.
Preotul menționează că promovează site-ul după slujbe, iar creștinii care frecventează biserica sa sunt deosebit de activi și pe Internet. „Fiecare rețea de socializare are publicul său, iar asta se observă din toate postările noastre. Dacă pe Odnoklassniki lumea e mai mult interesată de video-uri sau imagini și nu este foarte activă atunci când îi promovăm la discuții, pe Facebook publicul este mai deschis, se implică în discuții, iar viziunile persoanelor sunt mult mai diferite, mai curajoase chiar”, spune acesta.
Biserica din Ghidighici este activă nu doar pe Facebook sau Odnoklassniki, dar și pe alte rețele de socializare, mai puțin populare în Republica Moldova, cum ar fi Instagram sau Vkontakte.
Sursa: moldova.org
Lasă un comentariu